listeacosmin
Moderator
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 135
|
|
Firmele de software autohtone îşi comercializează produsele în ţări emergente precum China, Malaysia sau Coreea. În ultimii ani, companiile de software româneşti şi-au consolidat prezenţa în ţările din Asia, în detrimentrul pieţei americane, care a devenit suprasaturată.
Strategia de dezvoltare a firmelor de software locale poate fi caracterizată, în ultimii doi ani, prin două cuvinte: extindere şi consolidare pe pieţele externe. Un exemplu este compania BitDefender, ce oferă programe antivirus.
Firma, care a avut afaceri de peste 15 milioane de euro în 2008, conform datelor publicate de Ministerul Finanţelor, este prezentă în peste 150 de ţări. „Ponderea vânzărilor din afară este de peste 95% din total, iar printre cele mai importante ţări unde sunt comercializate soluţiile antivirus se numără Africa de Sud, China, Coreea, Franţa şi Germania", arată Florin Talpeş, CEO BitDefender. Cum au ajuns producătorii români tocmai în China?
„Pe multe segmente de piaţă chineză, spre deosebire de ţările din Vest, nu există lideri consacraţi, deci există un bun potenţial pentru nume neconsacrate pe plan mondial să penetreze cu succes piaţa chineză", explică Talpeş. Mai mult, el spune că producătorul de soluţii antivirus va continua să se extindă pe pieţele externe, iar Orientul Mijlociu este unul dintre pariurile de viitor ale BitDefender.
În ceea ce priveşte activitatea companiei pe plan local, unde vânzările reprezintă doar 5% din total, segmentul consumatorilor casnici a reprezentat 60% din cifra de afaceri BitDefender pe 2008, iar segmentul business 40%. În 2008, BitDefender avea o cotă de piaţă de aproape 40%, iar întreg sectorul soluţiilor antivirus românesc era evaluat la opt milioane de euro.
Soluţii de e-mail comercializate în Rusia
Un alt exemplu de produs românesc care este distribuit pe plan mondial este soluţia de mesagerie electronică Axigen, produsă de compania Gecad Technologies. La fel ca şi în cazul afacerii BitDefender, majoritatea clienţilor vin din străinătate. Astfel, peste 85% din vânzări sunt realizate prin partenerii externi. Iar potenţial de dezvoltare există, ţinând cont de faptul că zilnic sunt trimise peste 60 de miliarde de e-mailuri în toată lumea.
„Produsul Axigen este comercializat în 88 de ţări, printre care China şi Rusia, printr-o reţea de 267 de parteneri", arată Mihai Anghel, director de vânzări în cadrul Gecad Technologies. Gecad Tehnologies a înregistrat în primul semestru din 2009 o cifră de afaceri de 250.000 de euro, în creştere cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut.
„Criza financiară globală a influenţat mai ales structura vânzărilor. „Axigen s-a vândut mai bine în 2009 în ţările emergente şi mai puţin în cele dezvoltate", arată Anghel. Dacă până acum compania a mizat pe extinderea la nivel global, pentru 2010 planurile de dezvoltare includ consolidarea reţelei de parteneri şi sporirea vânzărilor pe segmentul furnizorilor de servicii de stocare a e-mailurilor.
19.3KB
|
|
pus acum 14 ani |
|